RAMOWY PLAN DNIA
GRUPY STARSZE (5 – LATKI)
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
realizowana jest przez cały dzień pobytu dziecka w przedszkolu w godz. 7:00 – 17:00.
7:00- 8:15 | Przybycie dzieci do przedszkola. Rozmowy indywidualne z dziećmi, czytanie książek. Zabawy integrujące grupę. Indywidualna praca wspierająca rozwój dziecka, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. |
8:15 – 8:30 | Poranne ćwiczenia gimnastyczne, zabawy muzyczno – ruchowe. Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowe i higieniczne – doskonalenie umiejętności samoobsługowych. |
8:30- 9:00 | Śniadanie:
Realizacja założeń programowych w zakresie |
9:00- 11:15 | Realizacja zajęć edukacyjnych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, wg programu wychowania przedszkolnego właściwego dla grupy wiekowej. Zabawy twórcze, zabawy ruchowe zgodnie z tematyką zajęć. Doskonalenie porozumiewania się w języku ojczystym, w języku nowożytnym (język angielski). Rozwój kompetencji matematycznych, społecznych, obywatelskich. Ćwiczenia gimnastyczne. Doskonalenie czynności samoobsługowych przed wyjściem na dwór. Zabawy ruchowe i swobodne na boisku lub placu zabaw, spacery, obserwacje zjawisk przyrodniczych. Zabawy swobodne według potrzeb i zainteresowań dzieci. |
11:15 – 11:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowe i higieniczne – doskonalenie umiejętności samoobsługowych. |
11:30- 12:00 | Obiad: Realizacja założeń programowych w zakresie doskonalenia umiejętności posługiwania się sztućcami. |
12:00- 12:15 | Odpoczynek – słuchanie literatury dziecięcej oraz muzyki relaksacyjnej. |
12:15 – 13:45 | Zabawy ogólnorozwojowe (rozwój percepcji wzrokowej, słuchowej, grafomotoryki). Zabawy swobodne według potrzeb i zainteresowań dzieci. Doskonalenie czynności samoobsługowych przed wyjściem na dwór. Zabawy ruchowe i swobodne na boisku lub placu zabaw, spacery, obserwacje zjawisk przyrodniczych. |
13:45 – 14:00 | Czynności porządkowe i higieniczne – doskonalenie umiejętności samoobsługowych. Przygotowanie do podwieczorku. |
14:00- 14:30 |
Podwieczorek: Realizacja założeń programowych w zakresie wdrażania do kulturalnego zachowania się przy stole. |
14:30- 17:00 | Zabawy muzyczno – ruchowe, zabawy tematyczne. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy utrwalające nabywane podczas zajęć edukacyjnych umiejętności. Indywidualna praca wspierająca rozwój dziecka, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy swobodne według pomysłu i zainteresowań dzieci. Zabawy swobodne na dworze. Odbiór dzieci z przedszkola. |
RAMOWY PLAN DNIA
GRUPY MŁODSZE (3 – LATKI, 4 – LATKI)
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
realizowana jest przez cały dzień pobytu dziecka w przedszkolu w godz. 7:00 – 17:00.
7:00- 8:15 | Przybycie dzieci do przedszkola. Rozmowy indywidualne z dziećmi, czytanie książek. Zabawy integrujące grupę. Indywidualna praca wspierająca rozwój dziecka, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. |
8:15 – 8:30 | Poranne ćwiczenia gimnastyczne, zabawy muzyczno – ruchowe. Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowe i higieniczne – doskonalenie umiejętności samoobsługowych. |
8:30- 9:00 | Śniadanie: Realizacja założeń programowych w zakresie – wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole.- budowanie poczucia bezpieczeństwa i przynależności podczas wspólnego spożywania posiłków. |
9:00- 11:15 | Realizacja zajęć edukacyjnych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, wg programu wychowania przedszkolnego właściwego dla grupy wiekowej. Zabawy twórcze, zabawy ruchowe zgodnie z tematyką zajęć. Doskonalenie porozumiewania się w języku ojczystym, w języku nowożytnym (język angielski). Rozwój kompetencji matematycznych, społecznych, obywatelskich. Ćwiczenia gimnastyczne. Doskonalenie czynności samoobsługowych przed wyjściem na dwór. Zabawy ruchowe i swobodne na boisku lub placu zabaw, spacery, obserwacje zjawisk przyrodniczych. Zabawy swobodne według potrzeb i zainteresowań dzieci. |
11:15 – 11:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowe i higieniczne – doskonalenie umiejętności samoobsługowych. |
11:30- 12:00 | Obiad: Realizacja założeń programowych w zakresie doskonalenia umiejętności posługiwania się sztućcami. |
12:00- 13:45 | Odpoczynek – 3 – latki – leżakowanie, 4 – latki – wyciszenie, słuchanie literatury dziecięcej oraz muzyki relaksacyjnej. |
13:45 – 14:00 | Przygotowanie do podwieczorku. Czynności porządkowe i higieniczne – doskonalenie umiejętności samoobsługowych. |
14:00- 14:30 |
Podwieczorek: Realizacja założeń programowych w zakresie wdrażania do kulturalnego zachowania się przy stole. |
14:30- 17:00 | Zabawy muzyczno – ruchowe, zabawy tematyczne. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy utrwalające nabywane podczas zajęć edukacyjnych umiejętności. Indywidualna praca wspierająca rozwój dziecka, praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy swobodne według pomysłu i zainteresowań dzieci. Zabawy swobodne na dworze. Odbiór dzieci z przedszkola. |