Projekt realizowany w grupie “Pszczółki”.
Cele ogólne:
- Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na wczesnym etapie edukacji.
- Nauka przez zabawę i doświadczanie (odejście od transmisyjnego przekazywania wiedzy i pracy statycznej przy stolikach), uwzględniająca nurt STEAM.
Cele operacyjne:
- Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, krytycznego myślenia.
- Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań.
- Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
- Zwrócenie uwagi na wartości.
- Kreatywne wykorzystanie narzędzi TiK.
Korzyści w odniesieniu do dzieci:
- Stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat.
- Świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii.
- Kształtowanie kompetencji przyszłości.
- Przygotowanie do programowania blokowego.
- Edukacja w nurcie STEAM dająca dzieciom poczucie sprawstwa i dużo samodzielności.