Projekt realizowany w grupie “Pszczółki”.

Cele ogólne:

  • Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na wczesnym etapie edukacji.
  • Nauka przez zabawę i doświadczanie (odejście od transmisyjnego przekazywania wiedzy i pracy statycznej przy stolikach), uwzględniająca nurt STEAM.

Cele operacyjne:

  • Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, krytycznego myślenia.
  • Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań.
  • Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
  • Zwrócenie uwagi na wartości.
  • Kreatywne wykorzystanie narzędzi TiK.

Korzyści w odniesieniu do dzieci:

  • Stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat.
  • Świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii.
  • Kształtowanie kompetencji przyszłości.
  • Przygotowanie do programowania blokowego.
  • Edukacja w nurcie STEAM dająca dzieciom poczucie sprawstwa i dużo samodzielności.